Սոցիալական հմտություններ 1-3 տարեկանների մոտ․ խաղալ, կիսվել և սահմաններ դնել

Երեխայի կյանքի առաջին երեք տարիները հույզերի, կապի և սոցիալական վարքի ձևավորման հիմնարար փուլն են։

Այս ժամանակահատվածում երեխան սովորում է, թե ինչպես է շփվում շրջապատի հետ, ինչպես է խաղում մյուսների հետ, և ինչպես է արձագանքում «ոչ»-ին կամ սահմաններին։ Ծնողի, խնամողի կամ մանկավարժի աջակցությունը կարևորվում է այս փուլում՝ դրական օրինակի, համբերատարության և սիրով ուղեկցված մոտեցման միջոցով։


 Խաղալը՝ որպես սոցիալական զարգացման հիմք

1-2 տարեկան երեխաները հաճախ նախընտրում են միայնակ խաղալ, բայց այդ փուլը բնական է․ դա կոչվում է «զուգահեռ խաղ»։ 2.5-ից 3 տարեկանում նրանք սկսում են մասնակցել ինտերակտիվ խաղերի։

Ինչ անել ծնողի կողմից․

  • Խրախուսել խաղը հասակակիցների հետ՝ նույնիսկ կարճ պահերի։

  • Հիշեցնել պարզ կանոններ՝ «մենք հերթով ենք խաղում», «հիմա նրա հերթն է»։

  • Տալ խաղալիքներ, որոնք հեշտ են կիսվելու կամ համատեղ օգտագործելու համար։


 Կիսվել սովորելը

Կիսվելը բնական հմտություն չէ, այլ բան, որին երեխան պետք է սովորի ժամանակի ընթացքում։ 1-3 տարեկանում երեխայի մտածողությունը egocentric է՝ կենտրոնացած միայն իր ցանկությունների վրա։ Կիսվել սովորելու համար նրան պետք է օրինակներ և հստակ ուղղորդում։

Օգտակար խորհուրդներ․

  • Միշտ չպահանջել անմիջապես կիսվել, այլ բացատրել՝ «եթե ավարտեցիր խաղդ, կարող ես տալ նրան»։

  • Խաղալ դերային խաղեր՝ «պատկերացնենք՝ դու ես տիրիկ, իսկ ես՝ քո հյուրն եմ»։

  • Գովել՝ երբ երեխան ինքնուրույն կիսվում է, նույնիսկ կարճ ժամանակով։


 Սահմաններ դնելը՝ ի՞նչ է «ոչ»-ի ուժը

Երեխան պետք է իմանա ինչ կարելի է և ինչ չի կարելի։ Այդ սահմաններն օգնում են նրան զգալ անվտանգություն և կանխատեսելիություն։ Սահմանները պետք է լինեն պարզ, հասկանալի ու հետևողական։

Ինչպես սահմանել առանց վախեցնելու․

  • Օգտագործել կարճ ու պարզ արտահայտություններ․ «Այդպես անել չի կարելի․ ցավ է տալիս»։

  • Ներկայացնել այլընտրանք․ «Դու կարող ես թղթի վրա նկարել, բայց ոչ պատին»։

  • Հետևողական լինել՝ եթե մի բան արգելվում է, պետք է միշտ արգելվի։


 Ծնողների դերը

  • Հաճախ խոսեք երեխայի հետ իր ու ուրիշների զգացումների մասին։

  • Օգտագործեք խաղերն ու հեքիաթները՝ հմտություններ բացատրելու համար։

  • Հիշեք՝ երեխաները սովորում են օրինակով, ոչ միայն բառերով։