Sidebar

Կաթ-կաթում է, տես, անձրևը,

Լվանում է փողոցները,

Դանդաղ հոսում, կուտակվում է

Ու իմ խաղը փչացնում է:

Կավճով գծած մեր թվերը,

Նաև կլոր շրջանները

Ջուրը ջնջել ու մաքրել է,

Այս տարին էլ գլորվեց,

Ինձ ավելի մեծացրեց,

Գրել, կարդալ չգիտեմ,

Բայց շուտով կսովորեմ:

Մանկապարտեզն իմ ուրախ,

Ընկերներս միշտ կայտառ,

Մարտի 8-ին, իմ մայրիկ,

Ես սարքել եմ մի բացիկ,

Ծաղիկ-արև նկարել

Ու կտրել եմ մեծ սրտիկ:

Մի պառավ մարդ ու կին են լինում: Այն օրին են հասնում, որ տանը մի կտոր հաց անգամ չեն ունենում:

Հեռավոր մի գյուղի տներից մեկում մի շուն էր ապրում։ Նրան Շեկո էին կանչում։ Շեկոն շատ բարի ու հավատարիմ շուն էր։Նա շատ երկար տարիներ էր ծառայում իր տիրոջը։ Բայց օրերից մի օր,երբ Շեկոն մեծացավ,նրա տեսողությունը վատացավ, սկսեց վատ լսել, և տերը  վռնդեց նրան տնից:

-Գնա,-ասաց,- հեռացիր, եթե  չես կարող ինձ օգտակար լինել։

Բամբուկենիների մեջ ապրում էր պանդաների ընտանիքը՝ հայր պանդան, մայր պանդան և դուստր պանդան։ Երբեմն փոքրիկ պանդան ձանձրանում էր և շատ էր ուզում ընկերներ ունենալ։

Կար-չկար, մի շատախոս կոշիկ կար։ Աջ ու ձախ նա անընդհատ պատմում էր այն ճանապարհների մասին, որտեղով անցնում էր։

ՏԻԿՆԻԿԸ

Տիկնիկ ունեմ՝ ծաղրածու է,
Քիթը՝ հավի ներկած ձու է,
Հագնում է նա փքված մի շոր,
Կոշիկներն են խոշո՜ր, խոշո՜ր։
Երբ նրա հետ ես խաղում եմ՝
Ուրախ-ուրախ ծիծաղում եմ։

Եկեք մեր փոքրիկներին Ամանորին ընդառաջ սովորեցնենք ձմռանն ու Նոր տարվան նվիրված բանաստեղծություններ։

Դու հնաբառ,

Մեսրոպատառ,

Աղբյուրի պես

Ջինջ ու կայտառ:

ՍԵՎԱՆ

Հույսից ծնված դու լույս-աղբյուր,

Վանա լճի հարազատ քույր,

Դու սարերում մեր երկնահաս

Կապույտով լի հսկա մի թաս:

Ձեր փոքրիկը դեռ նամակ չի՞ գրել Ձմեռ պապին, ապա դուք էլ մասնակից դարձեք այդ գործընթացին ու շտապեք նամակը շարադրել. առջևում Ամանորն է: Այսպես նաև կիմանաք, թե ինչ նվեր է ուզում Ձեր բալիկը:

Մինչ Ձմեռ պապին նամակ գրելը, Ձեր փոքրիկին պատմեք Նոր տարվա ու հրաշագործ Ձմեռ պապի մասին, նրա մեջ հրաշագործ պապիկին նամակ գրելու ցանկություն առաջացրեք:

Ավելն ասաց ավելին՝
Չփափագես ավելին,
Քանի սենյակ էլ մաքրես՝
Չես հասնի ցախավելին:

Երեխայի մտածողությունը զարգացնելու համար կարևոր է, որ երեխան կարողանա պատասխանել «Ինչո՞ւ», «Ի՞նչ կլինի, եթե…», «Ինչպե՞ս» և նման այլ հարցերի:

Երեխայի օն-լայն ժամանցը կազմակերպելու համար շատ կարևոր է ընտրել ոչ միայն անպարկեշտ բովանդակությունից զերծ, այլ նաև ենրա հետաքրքրություններին ու հոգեբանությանը համապատասխան վիզուալ ու տեքստային պարունակությամբ կայքեր։ Ցավոք, նմանատիպ հայալեզու բովանդակություն մեզ չհաջողվեց գտնել, սակայն գտանք մի շարք ռուսալեզու և օտարալեզու կայքեր, որոնք անկասկած օգտակար կլինեն թե երեխայի, թե ծնողի համար։

Աղվեսն ու խաղողը

Քաղցած աղվեսը տեսավ խաղողի վազը` կախ ընկած ողկույզներով, և ուզեց դունչը հասցնել խաղողին, բայց չկարողացավ: Եվ հեռանալով` ինքն իրեն ասաց. «Դեռ խակ է»:

Իմաստուն զինվորը

Մի իմաստուն զինվոր պատերազմ էր գնում և նա երկու ոտքով կաղ էր։ Եվ զինվորներից մեկը նրան ասաց.

-Ով ողորմելի, ո՞ւր ես գնում։ Քեզ իսկույն կսպանեն, որովհետև փախչել չես կարող։

Մաս - 1 | Մաս - 2

ԽՈՀԵՄ ՄԱՐԴԸ ԵՎ ԾԱՌԵՐԸ

Մի խոհեմ մարդ հարցրեց ծառերին. — Ի՞նչն է պատճառը, որ ինչքան բարձրանում եք, այնքան խորն եք արմատներ գցում։ Եվ նրանք պատասխանում են. — Խոհեմ լինելով, ինչպե՞ս չգիտես, որ մենք չենք կարող այսքան ճյուղեր կրել և ընդդիմանալ հողմերի ճնշմանը, եթե խոր և բազմաճյուղ արմատներ չունենանք։ Տեսնում ես մեր եղբայր հաճարի և փիճի ծառերը, որ, թեև շատ ճյուղեր չունեն, չեն կարողանում դիմադրել, որովհետև չունեն նաև խոր արմատներ։

Եզը և ձին խոսեցին իրար հետ: Եզն ասաց.

— Դու ով ես, կամ ի՞նչի պետք ես:

Ձին ասաց.

— Ես ձին եմ, ինձ թագավորները, իշխանները և պարոնները զարդարում են ոսկով և արծաթով ու բազմում են ինձ վրա:

Եզն ասաց.

— Ամբողջ աշխարհի բարեկեցությունն եմ ես, որովհետև ես եմ վաստակում, չարչարվում և հոգնում, իսկ դու և քո թագավորն ուտում եք: Բոլոր մարդիկ ուտում են իմ վաստակը, եթե չվաստակեմ, դու և քո թագավորն իսկույն կմեռնեք: Եվ դու երախտամոռ մի լինիր:

Ամբողջ օրը տանը մնում,

Բեհեզ բարձի վրա քնում,
Հենց որ մուկ է տեսնում հանկարծ,
Բազեի պես որս է անում:

 Մարմնիս վրա, ահա, տես

Սուր-սուր փշեր ունեմ ես.

Միակ հյուրն եմ դաշտերի,

Եվ թշնամին օձերի:

 

(ՈԶՆԻ)

Ի՞նչ ենք մենք տեսնում

Մեր աչքերը փակ,

Եվ այն էլ միայն

Քնած ժամանակ:

Թռչուն անթև ու անփետուր,
Բայց շրջում է նա ամենուր,
Նրա համար սահման չկա
Ոչ գետ ու ծով, ոչ լեռ, բլուր:

(Միտք)

* * *

Հողից շինեցին,
Բոցում թրծեցին,
Կախեցին սյունից,

Հայ ժողովուրդը դարերի ընթացքում ստեղծել է բազմաթիվ դյուցազներգություններ, որոնց մեջ ամենաբնորոշը, առավել նշանակալիցը, ամենից ավելի արտահայտիչն ու հերոսականը
«Սասունցի Դավիթ»  կամ  «Սասնա ծռեր» էպոսն է։

Էպոսի հերոսները հայրենասեր ու քաջ հայորդիներ են, ովքեր ապրում ու պայքարում են հանուն հայրենիքի ու հայ ժողովրդի բարեկեցության:

Հայրենասեր զավակ դաստիարակելու գործում, անկասկած,  իր ուրույն  տեղն ունի «Սասնա ծռեր» էպոսը: «Խենթ» հերոսների պատմությունը և քաջագործությունները Ձեր փոքրիկի հոգում էլ հայրենասիրության կրակ «կվառեն»:

Ուստի, այսուհետ «Իմ փոքրիկը» հատվածաբար կներկայացնի հերոսական էպոսը:

Էպոսի 3-րդ հատվածը

 

Տղեկներ որ ջոջացան,
Մեկ օր առավոտուն
Հետ ճժերուն կը խաղային։

Ճժեր թափվան էնոնց վերան,
Ասին.— Դուք բի՛ճ եք, դուք բի՛ճ եք։
Երբ որ էնոնց խոսք լսեցին,
Լալով էկան մոտ իրենց մեր, ասին.
— Կամ մեզ ասա՝ ով է մեր հեր,
Կամ կ’էրթանք, մեզ կը թալենք գետ։
— Ո՛րդիք, ասաց, ձեր հեր Խալիֆան է։
— Չէ՛, ասին, թե էն մեր հեր ըլներ,
Խալխըն մեզ բիճ չէին ասի։
Մեկ ժամանակ էն էս խոսքով
Լաճեր բռնապետեց ներս։
Քանի մի օրեն լաճեր նորեն
Գնացին քաղաք խաղ անելու.
Տղեք նորեն թափվան վրաներ,

Էպեսի 1-ին հատվածը կարդացեք այստեղ

Տղեկներ որ ջոջացան,
Մեկ օր առավոտուն
Հետ ճժերուն կը խաղային։

Ճժեր թափվան էնոնց վերան,
Ասին.— Դուք բի՛ճ եք, դուք բի՛ճ եք։
Երբ որ էնոնց խոսք լսեցին,
Լալով էկան մոտ իրենց մեր, ասին.
— Կամ մեզ ասա՝ ով է մեր հեր,
Կամ կ’էրթանք, մեզ կը թալենք գետ։
— Ո՛րդիք, ասաց, ձեր հեր Խալիֆան է։
— Չէ՛, ասին, թե էն մեր հեր ըլներ,
Խալխըն մեզ բիճ չէին ասի։
Մեկ ժամանակ էն էս խոսքով
Լաճեր բռնապետեց ներս։
Քանի մի օրեն լաճեր նորեն
Գնացին քաղաք խաղ անելու.