Մենք ցանկանում ենք, որ մեր երեխաները լինեն ավելի առողջ: Դրա համար անհրաժեշտ է, որ նրանք սնվեն ճիշտ ու ստանան առողջարար սնունդ:

 

Ինչ է հարկավոր`

 

Կաթ -  300 գ.

Խմորիչ – 12 գ.

Շաքարավազ – 5-6 ճաշի գդալ

Հավկիթ – 2 հատ

Մարգարին կամ բուսական յուղ – 100 գ.

Մեկ չափաբաժնի էներգետիկ արժեքը.

 

· Կալորեականություն՝ 1349 կկալ

· Սպիտակուցներ՝ 21,8 գրամ

· Ճարպեր՝ 60,9 գրամ

· Ածխաջրեր՝ 179 գրամ

Ինչ է հարկավոր 

Շաքարավազ - 4-5 ճաշի գդալ

Ցանկացած սիրոպ կամ մրգահյութ - 1 ճաշի գդալ

Լիմոնի հյութ կամ քացախ - քիչ (9 տոկոսանոց)

Ձևավոր աման խաղալիքների տեսքով (նապաստակ, արջ, մարդուկ)

Այս թխվածքաբլիթն այն օրերի համար է, երբ ունեք քիչ ժամանակ, սահմանափակ բաղադրիչներ, բայց ցանկանում եք ստանալ այնպիսի «արտադրանք», որը կբավարարի մեծ ընտանիքի մի քանի օրվա ախորժակը :)

Ինչ է պետք.

  1. 3 հատ հավկիթ
  2. 1 թեյի բաժակ շաքարավազ
  3. 3 ճ.գ․ ձեթ կամ 1 ճ.գ․ կարագ

 

Մեկ չափաբաժնի էներգետիկ արժեքը.

Ինչ է հարկավոր

 

Ալյուր - 300 գ

Կաթնաշոռ -1 տուփ

Մարգարին - 200 գ

Շաքարավազ - 200 գ 

Ձու - 1 հատ

Աղ - 2 գ

Կարելի է պատրաստել ցանկացած բիսկվիթային խմորով: Ստորև կներկայացնում ենք բաղադրատոմսը.

 

Ինչ է հարկավոր

Ձու - 2 հատ

Ամառ, ճամբար, նոր ընկերներ, թիմային խաղեր. հիշե՛ք ձեր մանկությունը, հիշեք, թե ինչպես էր մայրիկը սարսափած զանգում տատիկին և բողոքում, որ դուք անվերջ քորում եք ձեր գլուխը: Թեև նմանատիպ դեպքեր հիմա հազվադեպ են հանդիպում, այնուամենայնիվ, պետք է իմանալ դրանց դեմ պայքարելու միջոցները:

Նյութի առաջին մասը կարդացեք այստեղ

Ստուգել փորկապությունը

Փորկապությունն ու միզարձակումը միմյանց հետ կապված են: Երբ ուղիղ աղիքը, որը գտնվում է միզապարկի ետեւում, լցված է լինում, սեղմում է միզապարկը: Այդ ճնշումն իր հերթին ազդում է միզարձակության վրա: Մասնագետներն առաջարկում են նման դեպքերում երեխային տալ խնձորի հյութ, միրգ ու բանջարեղեն: Այս մթերքն օգնում է աղեստամոքսային համակարգի լավ աշխատանքին:

Ինքնուրույն ուտելու ցանկությունը երեխաների մոտ ի հայտ է գալիս դեռևս 6-7 ամսական հասակից, երբ փոքրիկը ձեռքում բռնում է հացի փոքրիկ կտոր, ապա փորձում է ձեռքով ափսեից ուտելիքը վերցնել:

Երեխաների մոտ ամենատարածված  օրթոպեդիկ հիվանդություններից մեկը  սկոլիոզն է` ողնաշարի ծռումը:

Երեխաներին դեռ նորածնային շրջանից անհրաժեշտ են ջրային վարժություններ, սակայն երեւանյան լողավազաններն այդ տարիքի համար գրեթե ընդունելություն չունեն: Մինդեռ Երևանի պետական հենակետային բժշկական քոլեջի մանկաբուժության ամբիոնի վարիչ, մանկաբույժ Սուսաննա Աբրահամյանի խոսքով` երեխայի ջրային վարժություններն ավելի քան  ցանկալի են:

6-ամյա Ռուբենն ատամները լվանում եմ քնելուց առաջ: Ռուբենը 6 տարեկան է: Նա պարբերաբար խնամում է ատամները, բայց դա էլ նրան չի օգնում խուսափել ատամնաբույժի ասեղից և ցավոտ միջամտություններից:

 

Երեխաների ատամները փչանում են տարբեր պատճառներով: Հիմնական պատճառներն են հղիության ընթացքում մոր ոչ ճիշտ սննդակարգը, տարբեր հիվանդությունները, երեխաների ինֆեկցիոն հիվանդությունները, հիգիենայի կանոնները խախտելը և կոնֆետաշատ մանկությունը:

Բերանի խոռոչի հիվանդությունները երիտասարդացման միտում ունեն, սակայն ստոմատոլոգները դեռ չեն կարող ասել, թե ինչի հետևանքով են դրանք առաջանում: Դրա համար, ինչպես այսօր լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ասաց «Սոնատո» ատամնաբուժարանի տնօրեն, բժիշկ-օրթոդենտ, գիտությունների դոկտոր Արթուր Փափազյանը, ստոմատոլոգների խորհուրդը մեկն է` խնդիրներից խուսափելու համար ավելի վաղ դիմել բժշկի օգնությանը:

Եթե երեխան վիրավորվում է, մեղքը հիմնականում ծնողներինն ու մեծահասակներինն է, քանի որ անտեսում ենք անվտանգության տարրական նորմերը:

Ներկայացնում է «Երկուսով» հոգեբանական մասնագիտացված կենտրոնի տնօրեն, հոգեբան Անուշ Ալեքսանյանը:

Ապլիկացիան ստեղծագործելու մի տեսակ է, որը շատ օգտակար է վաղ տարիքի երեխաների համար: Փոքրիկները պաշտում են կտարտել և սոսնձել թղթի տարբեր կտորներ: Իսկ եթե ծնողները գնեն ապլիկացիայի հավաքածու, ապա անձրևոտ երեկոները հաստատ ձանձրալի չեն թվա:

Ապլիկացիայի առանձնահատկությունը

Առաջին հերթին ապլիկացիան ազդում է փոքրիկի ընդհանուր զարգացվածության վրա: Նա իմանում է, թե ինչպիսին են լինում  գույները և ֆիգուրները, դառնում է ավելի կոկիկ և ուշադիր: Փոքրիկը  նաև ճանաչում է աշխարհը,  զարգացնում ստեղծագործական հմտությունները և  մատների մոտորիկան:

Փոքրիկի հետ խաղը կարող է լինել ոչ միայն զվարճալի և հետաքրքիր,  այլ նաև արդյունավետ: Օրինակ, խաղի միջոցով դուք կարող եք զարգացնել փոքրիկի տրամաբանությունը: Որպեսզի խաղն ունենա ցանկալի արդյունք, չպետք է այն լինի շատ երկար: Եվ հիշե՛ք՝ չի կարելի հանդիմանել փոքրիկին, երբ նրա մոտ ինչ-որ բան չստացվի:

Բոլոր ծնողներն էլ երազում են ունենալ խելացի, հաջողակ երեխաներ:

Ինչ-որ պահից սկսած՝ ծնողը սկսում է երեխային արգելել ինչ-որ բաներ: «Կարելի»-ների և «չի կարելի»-ների սահմանը պետք է պահել շատ նուրբ:

 Ներկայացնում է «Երկուսով» հոգեբանական մասնագիտացված կենտրոնի տնօրեն, հոգեբան Անուշ Ալեքսանյանը:

Մենք հաճախ չենք գիտակցում, որ մեր յուրաքանչյուր արտահայտություն, խոսք ազդում է մեր երեխայի նոր-նոր զարգացող աշխարհայացքի վրա:

«Չոր գիշերների» մասին երազում են բոլոր մայրիկները: Երեխան մեծացել է տակդիրների հասակից, սակայն գիշերը դեռևս շարունակում է միզել անկողնում:  Լվացք, ներքնակի չորացում, սպիտակեղեն փոխելու անընդհատ հոգս, նյարդայնություն: Երեխան տանջվում է, քանի որ չի հասկանում, թե ինչպես է , որ միզում է տակը, մինչդեռ, արթուն ժամանակ ամեն ինչ կարգին է:

Ներկայացնում է «Երկուսով» հոգեբանական մասնագիտացված կենտրոնի տնօրեն, հոգեբան Անուշ Ալեքսանյանը:

Հարցերին պատասխանում է N:16 պոլիկլինիկայի մանկաբույժ Գոհար Քյարունցը։

 

Որո՞նք են փոքրերի մոտ ճիճվակրության պատճառները։

Սուր շնչառական վիրուսային վարակներ

Գրիպը սեզոնային է, խոզի, թե փղի, կարևոր չէ: Կարևոր է միայն այն, որ դա վիրուս է և փոխանցվում է օդակաթիլային ճանապարհով ու ախտահարում է շնչուղիները: Այստեղից էլ` կոնկրետ գործողությունները:

Հազը փոքրիկների մոտ հաճախ հանդիպող և ծնողներին անհանգստացնող երևույթ է: Հազի տեսակների, պատճառների և բուժման մասին զրուցել ենք Երևանի պետական բժշկական համալսարանի ընտանեկան բժշկության ամբիոնի դոցենտ, «Ընտանեկան բժշկություն ակադեմիական միավորում» կազմակերպության համանախագահ Մարինա Օհանյանի հետ:

«Շատ հաճախ է պատահում, որ  փոքրիկը խորը քնի մեջ կորչում է քրտինքի մեջ»,-ասում է «Մանկան ու երեխայի առողջությունը» գրքի հեղինակ, մանկաբուժ Ջենիֆեր Շուն: Գիրքն առնչվում է մինչեւ 11 տարեկան փոքրիկների առողջությանը:

Երկրորդ երեխայի ծնունդն  ընտանիքում կարևոր իրադարձություն է, բայց հիշեք, որ նրան սպասում եք ոչ միայն դուք` ծնողներդ, այլ նաև ձեր առաջնեկը:

Դա ամենատարածված վախերից մեկն է նախադպրոցական և կրտսեր դպրոցական տարիքի երեխաների մոտ: Մեծահասակների մեջ ևս քիչ չեն այնպիսինները, ում մթությունը վտանգ է ներշնչում:

Երեխաների մոտ մթությունից վախը ավելի արագ և հեշտությամբ կանցնի եթե հետևեք հետևյալ խորհուրդներին.

  • Զրուցեք երեխայի հետ իր վախերի մասին, հարցնեք նրան, ինչից կամ ումից է հատկապես նա վախենում, բացատրեք նրան, որ իր վախերը չեն կարող իրականանալ, որ նա ոչնչից չպետք է վախենա, քանի որ կողքին միշտ որևէ մեծահասակ կա, օգնեք նրան գիտակցել,

2014-05-25

«Եգիպտագիտություն»

 

«Հրաշք լուսացույց»

 

«Խիզախծովահենների գաղտնիքները»

 

«Վայրի բնության ձայները»

 

«Մարդու մարմինը»

 

«Աշխարհը մեր շուրջ»

 

«Իմ առաջին անգլերեն բառերը»

 

«Դինոզավրեր»

 

«Կիրթ վարվելաձևեր»

 

«Իմ առաջին ատլասը»

 

«Խոսակցական անգլերեն »

 

«Մանկական համակարգչային հանրագիտարան»

 

«Խնդրագիրք ամենափոքրիկների համար»

 

Հովհաննես Թումանյան «Սասունցի Դավիթը»

 

«Ասիայի և Աֆրիկայի ժողովուրդների հեքիաթներ»

 

«Երեխաներին սեռի մասին»

 

«Նմանություններ և տարբերություններ»

 

«Ձևեր»

 

«Գույներ»

 

«Թվեր»

 

«Եղանակներ»

 

Վաչագան Սարգսյան «Երկու հեքիաթ»

 

Խնկո Ապեր «Հեքիաթներ, պատմվածքներ, առակեր»

 

Վիլյամ Սարոյան «Հին երկրից բերված խրատական առակներ»

 

«Մանկական հանրագիտարան»

 

«Երկիրը և ողջ աշխարհը. բացահայտված տիեզերք»

 

«Անցյալի անվեհեր ռազմիկները»

 

«Լեգենդներ, առասպելներ, ավանդազրույցներ»

 

«Աշխարհի յոթ հրաշալիքը»

 

«Անհետացած քաղաքներ»

 

«Բնական աղետներ»

 

«Բացահայտված և չբացահայտված գաղտնիքներ»

 

«Ավտոմեքենաներ»

 

«Հին Չինաստան»

 

«Եվրոպա»

 

«Շներ»

 

«Դրոշներ և դրոշակներ»

 

«Խաչակրաց արշավանքներ»

 

{jathumbnail off}

Պլաստիլինով զբաղմունքը շատ արդյունավետ է. զարգացնում է մոտորիկան: Փոքրիկները սկզբում տրորում են, հետզհետե կարողանում են պատրաստել իրենց լավ ծանոթ պարզ առարկաներ՝ ելակ, սունկ, զատիկ և այլն։ 

Մայրիկ Աննա Հովհաննիսյանն առաջարկում է տան պայմաններում պլաստիլին պատրաստելու բաղադրատոմս, որը մաքուր է էկոլոգիապես և անվնաս երեխաների համար: Շատ հեշտ է պատրաստվում և մեծ գումար չի պահանջում:

Ամանորը մոտենում է: Բոլոր փոքրիկներն այս օրերին ոգևորված նամակներ են գրում Ձմեռ պապիկին, փորձում նրա տեսքով բացիկներ նկարել: Ներկայացված տեսանյութը կօգնի, որ փոքրիկի հետ միասին գեղեցիկ բացիկներ պատրաստեք կամ իր պատկերներով նկարազարդեք Ձմեռ պապին ուղղված նամակը, անգամ եթե հեռու եք նկարչությունից:

Նկարելը երեխայի մոտ զարգացնում է երևակայությունը, գունային համադրումը և օգնում է ավելի լավ ընկալել շրջապատող աշխարհը: 

Նկարելը երեխայի մոտ զարգացնում է երևակայությունը, գունային համադրումը և օգնում է ավելի լավ ընկալել շրջապատող աշխարհը: 

Փոքրիկի ժամանցը կազմակերպելու լավագույն տարբերակներից մեկը պլաստիլինով խաղերն են: Փոքրիկը ոչ միայն չի ձանձրանա, այլև կզարգացնի ձեռքերի մանր մոտորիկան ու երևակայությունը:

Նկարելը երեխայի մոտ զարգացնում է երևակայությունը, գունային համադրումը և օգնում է ավելի լավ ընկալել շրջապատող աշխարհը:

Նյութի առաջին մասը կարդցեք այստեղ

 

1.Լուսանկարվեք միասին

2.Այցելեք  հրշեջ կամ ոստիկանական ծառայություն, փոստային օֆիս կամ որեւէ գործարան

3.Միասին մաքրեք տունը, կամ օրինակ` ավտոտնակը

4.Փազըլ հավաքեք

5.Միասին պլանավորեք արձակուրդը

Երբ ընտանիքը համալրվում է փոքրիկ անդամով, բնականաբար, ծնողները ցանկանում են, որ փոքրիկ հրաշքն ունենա երջանիկ մանկություն ու պայծառ հիշողություններ իր մանկությունից, որոնք կդառնան նրա անհատականության զգայական հիմքը:

Ինչպե՞ս ճիշտ խրախուսել, գովել երեխային․ այս հարցը շատ կարևոր է, քանի որ խրախուսանքը, գովասանքը կարող է ունենալ ինչպես դրական, այնպես էլ բացասական ազդեցություն:

Նախորդ 5 կետերին կարող եք ծանոթանալ այստեղ:

  1. Արգելել երեխային մարզվել և խաղալ դրսում. Խաղահրապարակներում հաճախ կարելի է լսել՝ «կեղտոտ է», «ձեռք մի՛ տուր», «մի՛ բարձրացիր», «մի՛ վազիր» և նմանատիպ այլ արտահայտություններ:  Իրականում այս ամենը շատ սխալ է:

Մեր օրերում երբեմն պատահում է, որ փոքրիկները կոպիտ են ու անքաղաքավարի: Պատճառն այն է, որ նրանք չեն գիտակցում իրենց արարքի անքաղաքավարի լինելը. նրանց պարզապես չեն սովորեցրել քաղաքավարի վարքականոնի նորմերը:

Նման վիճակներից խուսափելու համար, սիրելի ծնողներ, ահա վարքականոնի մի քանի պարտադիր կետեր, որոնք փոքրիկին անպայման ցանկալի է սովորեցնել: Ավելի արդյունավետ կլինի, եթե ինքներդ էլ հետևեք այդ կանոններին, քանի որ փոքրիկների համար լավագույն օրինակը ծնողներն են:

25-ամյա Գոհարի որդին 3 տարեկան է, սակայն շատ կամակոր է: Մայրը պատմում է, որ որդու ամեն մի ցանկություն ստիպված է կատարել, այլապես որդին սկսում է հոնգուր-հոնգուր լացել, ոտքերով հարվածել հատակին, մինչև իր պահանջը ծնողները կկատարեն: «Ոչ այն է` ծեծեմ երեխային, ոչ էլ պահանջները կատարեմ: Բայց խիղճս չի տանում տեսնել, թե ինչպես է երեխան ժամերով լացում»,-ասում է մայրը՝ չիմանալով, թե ինչպես կարելի է հաղթահարել որդու կամակորությունները:

Դաստիարակության ոսկե կանոնն է. խրախուսիր լավը, անտեսիր վատը: Շատ ծնողների համար դա ուղղակի անհեթեթություն է: Նրանք չեն պատկերացնում` ինչպես կարելի է անտեսել վատ վարքը և միայն խրախուսել լավ արարքները:

Պարզվում է, որ երեխայի վարքում որևէ բան ամրագրելու համար բավական է միայն մեծ ուշադրության արժանացնել այդ երևույթը: Իրականում` կարևոր չէ, թե ինչ ձևով դուք դա կանեք` զայրանալով, թե` սիրելով: Նույն սկզբունքով ամրանում են երեխայի վատ սովորությունները, որոնց

Որոշ երեխաների մոտ 3 տարեկանի ճգնաժամը թեթև և աննկատ է անցնում, սակայն երեխաների մեծամասնությունը այս տարիքում դառնում են կամակոր և չարաճճի:

Պարտադիր չէ, որ ճգնաժամը դրսևորվի հենց երեք տարեկանում, այն կարող է ի հայտ գալ 2,5 կամ 4 տարեկան հասակում:

Երեք տարեկանի ճգնաժամի պատճառները

Երեք տարեկանում երեխան սկսում է հասկանալ, որ ինքն անհատականություն է: Նա ընտանիքի լիիրավ անդամ է, այնպես, ինչպես մայրիկն ու հայրիկը: Այժմ «Հայկը կոնֆետ է ուզում» ասելու փոխարեն երեխան ասում է. «Ես կոնֆետ եմ ուզում»:  Երեխան սկսում է ամբողջությամբ կրկնօրինակել մեծահասակներին, նմանվել նրանց:

Այժմ նա ամեն ինչ ուզում է ինքնուրույն անել: «Ես ինքս». ահա այսպես կարելի է բնորոշել ճգնաժամային այս շրջանը:

Երեխան այլևս չի լսում ծնողներին, կամակորություն է անում,

Նախորդ 3 խորհուրդներին կարող եք ծանոթանալ այստեղ:

4. Մի՛ շտապեք ասել «ոչ»

Շատ հաճախ երեխաներին հիստերիկ վիճակի է հասցնում ծնողների ասած   «ոչ»-ը: Փորձեք միանգամից չարտաբերել այդ բառը: Եթե անգամ չեք ուզում կատարել նրա ուզածը, դա կարելի է ասել մեկ այլ կերպ:

Ուզում եք, որ Ձեր փոքրիկը սիրի ընթերցանությունը, օրինակ ծառայեք նրա համար: Ահա մի քանի խորհուրդներ, որոնք կօգնեն Ձեզ ընթերցասեր փոքրիկ մեծացնելու գործում:

Եթե ձեր երեխան դպրոցական է կամ հաճախում է քոլեջ, և ձեր համատեղ դասապատրաստումները հաճախ ավարտվում են վեճերով կամ արդյունավետ չեն լինում, այս հոդվածը հենց ձեզ համար է։ Ի՞նչ պետք է անել.

1. Դուրս բերեք պատճառը։ Եթե երեխային ոչ մի կերպ չի հաջողվում նստեցնել տնային աշխատանքները կատարելու, նա անվերջ հետաձգում է և փորձում ժամանակ  շահել,  անպայման պարզեք պատճառը։ Կարևոր է հասկանալ՝ սովորելու ցանկության բացակայությունը և դիմադրությունը տարածվում է բոլոր առարկաների վրա, թե դրանիցից որոշների։ Եթե խնդիրը կոնկրետ առարկաների

«Իմ Փոքրիկ»-ը ներկայացնում է Մարիա Մոնտեսորիի խորհուրդների շարքը: Ամեն անգամ կներկայացնենք 1 սկզբունք` իր բացատրությամբ: Բոլոր նրանց համար, ովքեր չգիտեն, թե ով է Մոնտեսորին, «Իմ Փոքրիկ»-ը կմանրամասնի: Նա իտալացի բժիշկ եւ ուսուցիչ էր: Ծնվել էր 1870-ին, մահացել 1952-ին: Մոնտեսորին առանձնանում էր իր ինքնատիպ կրթական մոտեցումներով: Նա ամենից շատ կարեւորում էր երեխայի ազատությունն ու ընտրության իրավունքը: Նրա կրթական մոտեցումներով հիմնված

Շատ տարիներ առաջ կար մի հսկա ծառ, որի պտուղները չափազանց համեղ էին, եւ մարդիկ սիրով համտեսում էին: Մի փոքրիկ տղա դառնում է խնձորենու մտերիմ ընկերը: Նա շատ էր սիրում խաղալ ծառի հետ, մագլցել ճյուղերի վրա, քնել ստվերի տակ, խնձոր քաղել: Ամեն օր նա հյուր էր գնում ծառին եւ համտեսում ջրալի պտուղները: Խնձորենին շատ բարի էր եւ միշտ սիրով ընդունում էր տղային ու խաղում նրա հետ: Որոշ ժամանակ անց տղան ընդունվում է դպրոց եւ այլեւս չի կարողանում ժամանակ անցկացնել ծառի հետ:

Սիրելի մայրիկներ, երեւի հիշում եք, որ «Իմ Փոքրիկ»-ը, ընդառաջ գնալով ձեր հորդորներին, բացել է «Փոքրիկիս դպրոցը» խորագիրը: Եվ ահա ձեզ ենք ներկայացնում երեւանյան այն դպրոցները, որոնք ունենք գործող կայքեր: Եթե ձեր փոքրիկը մոտենում է աշակերտական տարիքին, եւ սկսել եք մտատանջվել, թե որ դպրոց պետք է հաճախի նա, ուսումնասիրեք ստորեւ ներկայացված ցանկը:

Շատ ծնողների է հետաքրքրում, թե երեխայի համար որն է օպտիմալ տարիք օտար լեզուներ սովորելու համար: Այս հարցին միանշանակ պատասխան չկա:

Մանկապարտեզն այն վայրն է, որտեղ փոքրիկը զարգացնում է իր` սովորելու  ձգտումը, ընդհանուր գիտելիքը, շփվելու կարողությունը եւ հետաքրքրությունը` սերտելու աշխարհը: Մանկապարտեզը ոչ միայն նախակրթարանային փուլից ապահովում է անցում դպրոցին, այլեւ հնարավորություն է  տալիս փոքրիկին մնալ փոքրիկ: Երեխային  տարրական դպրոցի նախապատրաստելը չի նշանակում խաղը փոխարինել ակադեմիական գիտելիքով, ստիպել նրան զարգացնել կրթական գիտելիքները եւ ստուգող թեստերով պարզել նրա հաջողությունները: Մանկապարտեզային օրակարգը ներառում է այնպիսի

Հայաստանում կա նախադպրոցական հիմնարկների երեք տեսակ. Առաջինը` պետական, երկրորդը` մասնավոր և երրորդը` քոլեջ-գիմնազիաները: Սրանցից յուրաքանչյուրի առաջարկները տարբեր են, բայց ուղղված են փոքրիկի ֆիզիկական, հոգեբանական և բարոյական վիճակի ամրապնդմանը:

Բոլոր մանկապարտեզները երեխաներին ընդունում են 2 տարեկանից սկսած, գոյություն ունի տարիքային երեք խումբ` միչև 3 տարեկան` մսուր, 4-5` միջին և 6` ավագ:

Պետական մանկապարտեզներում յուրաքանչյուր խմբում ընդգրկում են  20-30 երեխա:  Ամեն խմբի համար գոյություն ունի հատուկ մոտեցում` մսուրի երեխաներին նախևառաջ սովորեցնում են անկախանալ մայրիկից, շփում հաստատել տարեկիցների հետ: Միջին խմբի երեխաներին դաստիարակում

Հայաստանի ամենահռչակավոր մայրաքաղաքներից է եղել Անին: Այն  եղել է Հայաստանի մայրաքաղաքը 961-1053 թվականներին` Բագրատունի թագավորների օրոք:  Արքունիքը Կարսից Անի է տեղափոխել Աշոտ Երրորդ Բագրատունին:

 

Հայաստանի Հանրապետությունում  եւ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունում մայիսի 9-ին նշում են Հայրենական մեծ պատերազմի հաղթանակի օրը, Շուշիի ազատագրումը եւ ԼՂՀ-ի Պաշտպանության բանակի օրը։ ՀՄՊ-ի հաղթանակի 67-րդ եւ Շուշիի ազատագրման 20-րդ տարեդարձն է։ 

Այսօր ողջ հայությունը նշում է Հայաստանի երրորդ Հանրապետության բանակի 28-րդ տարեդարձը: Բայց հայոց ռազմական ուժը 24 տարվա պատմություն չէ, որ ունի: Որքան հին է հայ ազգը, նույնքան հին է և հայոց բանակի պատմությունը: Ըստ առասպելի` հայերի ազատ ապրելու իրավունքը Հայկ նահապետը  պաշտպանեց զենքի ուժով: Հայ ժողովուրդն իր հազարամյակներ ձգվող պատմական ուղին անցել ու 21-րդ դար է հասել հայ զինվորի բազկի ուժի ու քաջության շնորհիվ:

Սիրելի փոքրիկ բարեկամ,  այսօր հունվարի հունվարի 6-ն է` մեր Տեր Հիսուս Քրիստոսի Ծննդյան և Աստվածահայտնության տոնը։

Սիրելի փոքրիկ, այսօր տոն է: Այսօր` մայիսի 28-ին,  հայերս նշում ենք պետականության վերականգնման և Հայաստանի Առաջին Հանրապետության հռչակման  տոնը:

19-րդ դարի սկզբից Հայաստանը բաժանված էր Օսմանյան և Ռուսական կայսրությունների միջև:

Շատ հարյուրամյակներ անցան ու երկրի վրա շատ մարդիկ ծնվեցին Ադամից ու Եվայից: Սկզբում նրանցից շատերը վախենում էին Աստծուց և ծառայում նրան: Բայց աստիճանաբար բոլորն սկսեցին գործել Աստծո կամքի դեմ: Միայն Նոյ անունով մի մարդ հավատարիմ մնաց իր Արարչին ու ցանկացավ կատարել նրա կամքը: Պետրոս առաքյալը «ճշմարտության ջատագով» անվանեց նրան: Աստծո հոգին նրա սրտում էր ու նա շատ էր սիրում Արարչին:

Նոյի որդիները շատ զավակներ ունեին, ու նրանցից շատ մարդիկ ծնվեցին: Սակայն շուտով պարզվեց, որ ջրհեղեղից հետո եկած մարդիկ ավելի լավը չէին, քան նրանք, ովքեր ջրհեղեղից առաջ էին ապրում: Այն ժամանակ աշխարհում մի լեզու կար, մեկ բարբառ:

Մի օր Աբրահամը ցերեկվա տապին նստած էր իր վրանի մուտքի առաջ, երբ հանկարծ իր դիմաց կանգնած երեք մարդ տեսավ: Աբրահամը իսկույն հասկացավ, որ նրանք Տիրոջ կողմից ուղարկված մարդիկ են: Ընդունեց նրանց և հյուրասիրեց: Երբ ճաշն ավարտվեց նրանցից մեկը Աբրահամին ասաց. (ԾՆՆԴՈՑ 18:10) «Եկող տարի այս ժամանակ նորից քեզ կայցելեմ ու քո կինը` Սառան որդի կունենա»: Լսելով այդ խոսքերը Սառան ներքուստ ծիծաղեց ասելով. «պառավելուց հետո՞ պիտի զվարճանամ» (Ծննդոց 18:12):

ՁԵՐ ԶԱՎԱԿԻՆ

Ասացեք.

1. «Ես քեզ սիրում եմ, որովհետև Աստված է քեզ ինձ պարգևել»:
2. «Սիրում եմ քեզ անկախ ամեն ինչից»:

Հոգևոր դաստիարակությունը մանկական տարիքում շատ կարևոր է արժեքային համակարգի ձևավորման, ինչպես նաև մշակութային ժառանգությունը փոխանցելու համար: Այս կարևորությունը գիտակցելով` երեխային քրիստոնյա մեծացնելու, նաեւ  հոգևոր

Չորս քաղաքներ` Սոդոմ, Գոմոր, Ադմա և Սեբոյիմ, երկնային կրակով բնաջնջվեցին երկրի երեսից: Այս քաղաքների սրբապիղծ ու գարշելի մեղքերը իրենց վրա հրավիրեցին Տիրոջ բարկությունը: Տերը Աբրահամին հայտնեց, որ Սոդոմը պետք է կործանվի: Աբրահամը այս մեղավոր քաղաքի համար խնդրեց և Տերը նրան խոստացավ քաղաքը չկործանել, եթե այնտեղ գտնվեն թեկուզ 10 արդարներ: Սակայն այդպիսիք չգտնվեցին:

Սա շարժական տոն է և նշվում է հունվարի 18-ից փետրվարի 23-ը, Զատիկից 63 օր առաջ: Տոնի ակունքները հեթանոսական են: Այն կապվում է գիտության հովանավոր Տիր աստծո անվան հետ: Տիրը միաժամանակ ցորենի, հացազգիների պահապան և հովանավոր աստվածությունն է եղել,  ուստի այս տոնի կերակրատեսակները հիմնականում հացազգիներից են:

Հեթանոսական ժամանակներից է գալիս նաև գուշակություն անելը: Աղի բլիթ ուտելով` աղջիկները երազում տեսնում են իրենց ապագա ամուսիններին:

Բայց Ադամն ու Եվան Աստծուն չլսեցին ու Աստված դրախտից վտարեց նրանց: Ահա, թե ինչ տեղի ունեցավ:

Տերը թույլ տվեց նրանց ուտել այգում եղած բոլոր ծառերի մրգերից, բացի այն ծառից, որը բարու և չարի իմացության ծառ էր կոչվում: Աստված նրանց ասաց. «Եթե այս պատվիրանը խախտեք` կմեռնեք»:

Սակայն սատանան` Աստծո և մարդկանց թշնամին, ուզեց կործանել Ադամին ու Եվային: Մի օր նա օձի կերպարանքով մոտեցավ Եվային և ասաց: «Աստված իրո՞ք ասաց, որ դրախտի ոչ մի ծառի միրգ չուտեք»: Եվան պատասխանեց. «Մենք կարող ենք ուտել բոլոր ծառերի մրգերը, բացի այն ծառից, որը դրախտի կենտրոնում է գտնվում. Աստված մեզ արգելեց ուտել դրա միրգը, որպեսզի չմեռնենք»: Այն ժամանակ ցանկանալով Եվայի սրտում կասկած հարուցել Աստծո սիրո անկեղծության նկատմամբ, սատանան խաբել սկսեց` ասելով. «Ոչ չեք մեռնի: Բայց Աստված գիտե, որ այն օրը, երբ դուք ուտեք այդ ծառի միրգը, ձեր աչքերը կբացվեն ու դուք Աստծո նման կդառնաք. Կճանաչեք լավն ու վատը»: