Ներկայացնում է «Ժեստ» հոգեբանական կենտրոնի հոգեբան Լուսինե Գրիգորյանը:
Փոքրիկն ուսումնասիրում է
Իմացական գործընթացների զարգացումը ենթադրում է երեխայի կողմից առարկաների, խաղալիքների ուսումնասիրություն։ Երբ փոքրիկը խաղալիքի մասերն առանձնացնում է, այն կոտրում, որպեսզի տեսնի, թե ինչ կա ներսում, ապա ձգտում է, փորձում ճանաչել։
Նա ուշադրություն է պահանջում
Երեխան ցանկանում է խաղալիքը կոտրելով գրավել ծնողների ուշադրությունը և հասնում է իր ուզածին: Պետք է լուռ, առանց բառերի փոքրիկի ուշադրությունը շեղել: Եթե 2-4 տարեկանում ծնողն առանց զայրանալու փոքրիկի ուշադրությունը կենտրոնացնի այլ ուղղությամբ, ապա որոշ ժամանակ անց կնկատի՝ երեխայի մոտ ևս ֆիքսվածություն չկա։
Խաղալիքների քանակն է խնդիրը
Փոքրիկի առջև դրված են չափից դուրս շատ խաղալիքներ: Նրա տեսադաշտում պետք է թողնել քիչ քանակով խաղալիք, կոտրելու դեպքում չավելացնել, որպեսզի նա տեսնի, որ կոտրելուց հետո կարող է այլևս խաղալիք չունենալ։ Ինչպես նաև հիշե՛ք՝ ծնողը չպետք է անընդհատ բառերով երեխային արգելի, կենտրոնանա նրա գործողության վրա:
Տարիքին համապատասխան չէ
Ծնողները խաղալիքներ ընտրելիս պետք է չմոռանան փոքրիկի տարիքի մասին: Նրանք հաճախ վերցնում են գունագեղ, գեղեցիկ տեսք ունեցող, թանկ, սակայն երեխայի տվյալ տարիքի զարգացման համար ոչ պիտանի խաղալիքներ: Ծնողները պետք է ընտրություն կատարեն ոչ թե «թանկ է, ուրեմն լավն է» սկզբունքով, այլ՝ ըստ օգտակարության։ Օրինակ՝ մինչև մեկ տարեկան երեխայի համար հարկավոր է ընտրել էկոլագիապես մաքուր խաղալիքներ, դրանք պետք է լինեն զարգացնող, որպեսզի հնարավոր լինի 6-12 ամսականում աշխատել մանր և խոշոր մոտորիկայի վրա, զարգացնել երեխայի տեսողական, լսողական զգայարանները, շոշափելիքը։
Հույզերն է արտահայտում
Երբեմն երեխան կոտրում է խաղալիքը՝ դրսևորելով ագրեսիվ վարք: Այդ դեպքում փոքրիկի հույզերի հետ աշխատելու կարիք կա:
Հեղինակ՝ Լուիզա Աբրահամյան