«Մենք արդեն 10 շաբաթական ենք», «Շարժվում ենք», «Ծնվելու ենք սեպտեմբերին». այս ու «մենք»-ով կազմված նման այլ արտահայտություններ հաճախ կարելի է լսել մայրիկներից: Նրանք այդ կերպ մատնանշում են իրենց՝ երեխայի հետ միությունը, ինչը լիովին բնական երևույթ է:
Ապուրները դրական ազդեցություն են ունենում մարսողական համակարգի աշխատանքի վրա և շաբաթվա կտրվածքով պետք է տրվեն երեխային առնվազն 2-3 անգամ:
Փոքրիկի համար կաթնաշոռով և մրգերով խյուս պատրաստելու համար անհրաժեշտ է ընդամենը 10 րոպե։ Հարկավոր է վերցնել․
Ածխաջրերով և սպիտակուցներով, B խմբի վիտամիններով հարուստ բրինձը պետք է լինի երեխայի սննդակարգում: Այս մասին կարող ենք պնդել բոլորս, բայց ի՞նչ ելք առաջարկել, երբ երեխան այդքան էլ չի ցանկանում ուտել բրնձի շիլան:
«Երկուսով» հոգեբանական մասնագիտացված կենտրոնի տնօրեն, հոգեբան Անուշ Ալեքսանյանը պատասխանում է «Իմ փոքրիկ»-ի ընթերցողի հարցին։
Երեխայի ատամների մաքրության մասին, ըստ բժիշկների, պետք է սկսել հոգ տանել դրանց ի հայտ գալուց ի վեր:
Ներկայացնում է «Հերացի» պոլիկլինիկայի բաժնի վարիչ, ընտանեկան բժիշկ Սոնա Տերմենջյանը։
Գրիպը վարակիչ, սեզոնային հիվանդություն է: Առավել հաճախ հանդիպում է աշնան, ձմռան ընթացքում: Վարակի փոխանցումը տեղի է ունենում օդակաթիլային ճանապարհով կամ անմիջական շփման միջոցով:
Քունը ֆիզիոլոգիական անհրաժեշտություն է բոլորի համար: Երեխայի համար հանգիստ քունն առավելևս կարևոր է:
Եթե երեխայի ներդաշնակ և առողջ զարգացումը կախված է ընտանիքից, ծնողից, այն միջավայրից, որում մեծանում է երեխան, ապա լոգոպեդական աշխատանքում երեխայի խոսքի զարգացումը կախված է ինչպես ճիշտ և գրագետ կազմակերպված շտկողական աշխատանքից, այնպես էլ լոգոպեդ-ծնող գործակցությունից։
Սովորաբար, երբ փոքրիկը կամակորություն է անում, չի ընդունում «ոչ» բառը, հիստերիկ պահվածք դրսևորում և ուզում իրագործված տեսնել իր ամեն ցանկությունը, ծնողները մտածում են՝ երեխան երես է առել, նրա վարքը հարկավոր է շտկել։
Գիշերանոթը դրեք տեսանելի վայրում
Չնայած դժվար է չմիջամտել, երբ տեսնում եք, որ երեխան ուր որ է տակը կթրջի, այնուամենայնիվ, հիշեք, որ շատ հիշեցումը կարող է հակառակ ազդեցությունն ունենալ, և փոքրիկն իրեն չափից ավելի վերահսկողության տակ զգա:
Երեխայի համար գիշերանոթին նստելու գրաֆիկ սահմանեք, ընդ որում՝ գիշերային ու ցերեկային:
Երբ ապագա մայրիկն իմանում է փոքրիկի երեխայի սեռը, սկսում է գնել տարբեր խաղալիքներ, երեխայի խնամքի պարագաներ, համապատասխան գույնի հագուստ:
Ճոճանակ իմ, ճոճանակ,
Ճոճիր, ճոճվեմ շարունակ,
Որ ես առանց թևերի
Հասնեմ երկինք կապուտակ:
Ներկայացված խաղերը կօգնեն զարգացնել երեխայի մանր մոտորիկան, խոսքը, ուշադրությունը, մտածողությունը, կոորդինացիան, հետևողականությունը, հույզերի արտահայտումը կյանքի առաջին տարում։
Այս խաղը կարելի է խաղալ 9 ամսականից սկսած: Անհրաժեշտ է վառ գույներ ունեցող գեղեցիկ տուփ, որը փակվում է, և որևէ խաղալիք:
Մանկական հոգեբանները խորհուրդ են տալիս հրաժարվել որոշ արտահայտություններից, որոնք կարող են փոքրիկի համար տրավմատիկ լինել:
Ինքնուրույն ուտել. Իհարկե, ձեր օգնությամբ երեխան ուտում է ավելի մաքուր, և շատ ծնողներ իրենք են կերակրում երեխաներին հենց այս պատճառով: Սակայն փոքրիկի համար գդալ բռնելը, դրանից օգտվելն այնքան էլ բարդ գործընթաց չէ:
Երեխաների չուտելու հոգեբանական ու ֆիզիոլոգիական պատճառները միշտ էլ հնարավոր է գտնել, վերանայել, փոփոխել և շտկել: «Այդ հարցում հատկապես օգտակար են թերապևտիկ հեքիաթները, երբ գործ ունենք երկու տարեկան և ավելի մեծ տարիքի բալիկի հետ, որի մոտ, կարծես, արմատավորվել է դիմադրությունը սննդի նկատմամբ:
Երբ փոքրիկն արդեն 2 տարեկան է , ապա նա կարողանում է՝
- Լավ վազել և թռչկոտել
- 4-6 խորանարդիկներով աշտարակ կառուցել
- Ոտքով հարվածել գնդակին
- Գդալով «կերակրել» խաղալիքին
Երբ փոքրիկն արդեն 1.5 տարեկան է (16-18ամսական), նա կարողանում է՝
- Լավ քայլել, երբեմն վազել
- Սիրում է բարձրանալ աստիճաններով
- Խմել բաժակից
Երբ փոքրիկը 1 տարեկան (12-14 ամսական) է, նա սովորաբար կարողանում է.